Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Greenpeace

„A nagy változások kezdetben lehetetlennek, utólag pedig elkerülhetetlennek látszanak.” Bob Hunter, Greenpeace-alapító

Friss topikok

Videósáv betöltése...

Nincs biztonságos olajszállítás

2013.09.14. 16:18 Toma001

Szeptember 4-én a Nordvik nevű orosz tankerhajó egy úszó jégtáblának ütközött, miközben a Matisen-szoroson próbált átkelni a Jeges-tengeren. A tankerhajó tele volt pakolva gázolajjal. A hajó egyik ballaszttartálya az ütközés következtében kilyukadt és megtöltődött vízzel. A tanker megszegte az északi hajóutak hajózására vonatkozó szabályokat azáltal, hogy közepes jegesedési körülmények között jégtörő hajó nélkül lépett a területre.

tanker_nordvik_hmtp-635x366.jpg

Szerintünk ez egy tipikus példája annak, hogyan nem szabad olajat bányászni a sarkvidéken. Alkalmatlan hajók, silány szabályozás, nem megfelelő mentési alkalmasság, az olajszivárgás helyreállítására vonatkozó kapacitás teljes hiánya: mind-mind a katasztrófa receptjének hozzávalói. Most pedig az orosz hatóságok teljesen elfedik az ügyet, semmi információt nem szolgáltatnak azzal kapcsolatban, hogy mennyi gázolaj szivároghatott a tengerbe.

A hatóságok a baleset után a Nordvikot Murmansk kikötőjébe rendelték. Olajszivárgásnak nyoma nem volt rajta, de a hatóság elismerte a törvény megsértését a jégtörő hajó nélküli szállítás kapcsán.

Az északi átjárókon megnövekedett hajózási gyakoriság egyre nagyobb esélyt ad súlyosabb baleset bekövetkezésének, főleg mivel a hatóságok még a legalapvetőbb biztonsági előírásokat sem képesek betartatni. Eddig megúsztuk a katasztrófát, de a mostani jó próbamenet volt arra nézve, hogy az oroszok reakciója mennyire szánalmas lehet egy esetleges súlyosabb eset kapcsán. A jelenlegi eset hűen tükrözi azt is, hogy az orosz sarkvidéken tevékenykedő olajvállalatoknak, mint például a Shellnek és a Gazpromnak semmilyen segítségük nincsen egy szivárgás megtörténtekor. Nyugtalanító gondolatok mindenki számára, aki kicsit is ismeri a két cég biztonsági tevékenységét.

Előző hónapban a Greenpeace Arctic Sunrise hajóját az északi hajózási útvonalakra vonatkozó szabályok miatt nem engedték be a Kara-tenger területére, habár az Arctic Sunrise hivatalosan elismert jégtörő hajó, továbbá minden navigációra vonatkozó feltételnek megfelelt. A Greenpeace szerint azért nem engedték be a hajót a térségbe, hogy ezzel akadályozzák meg a sarkvidéki olajfúrások elleni békés tüntetését.


Szólj hozzá!

Címkék: gazprom shell sarkvidék arctic sunrise

A bejegyzés trackback címe:

http://greenpeace.blog.hu/api/trackback/id/tr645510902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.