A Greenpeace 2011. május 26-án útjára indított egy kampányt Kanadában a Clover Leaf Seafood vállalat ellen. A kampányra létrehoztak egy paródia weboldalt, és egy utánzat konzervdoboz terjesztésébe is kezdtek. A dobozon a „Csak tonhal?” felirat áll, amely arra próbálja felhívni a figyelmet, hogy milyen károk okozása árán tölti meg a vállalat a konzervdobozait.
„Clover Leaf zöld módszerekről beszél a tonhalfogásai kapcsán, pedig eléggé le vannak maradva a fenntartható előállítás kapcsán”. – nyilatkozta Sarah King, a Greenpeace óceánvédelemért felelős koordinátora. „A vállalat azt közölte, hogy a kutatások eredményeire várnak, hogy hogyan tudnának minél kevesebb veszteségeket okozni a tonhal halászata kapcsán, de sajnos ez a késlekedés nem elfogadható, amíg több ezer tonna sérülékeny faj állományai pusztulnak el, hogy megtöltődjenek a Clover Leaf konzervdobozai.
Clover Leaf az egyik legnagyobb forgalmazó cég, amely fenntarthatatlan módon zsákmányolt tonhalakból készített termékeket forgalmaz. A vállalat termékei olyan halászatból származnak, amely óriási károkat okoz más tengeri fajok állományában is, úgy, mint a tengeri teknősök, cápák, és tengeri madarak, amelyek a nem kívánt fogások áldozatai lesznek. Mint a legnagyobb konzervforgalmazó cégnek, a Clover Leafnek döntő szerepe van abban, hogy a szupermarketek polcaira fenntartható halászatból származó termékek kerüljenek.
A legnagyobb károkat a nagytávolságú, és az erszényes kerítőhálós halászat okozza, amelyek emellett halcsalogató készülékeket is használnak. Ezek az eszközök a tonhalak mellett más fajokat is odavonzanak. Ezek a módszerek együttesen olyan fajok állományait is veszélyeztetik, mint a nagyszemű tonhal és a sárgaúszójú tonhal, amelyek a Greenpeace vörös listáján is szerepelnek. Sajnos ezen fajok fiatal egyedei is zsákmányul esnek, mert a rendszer gyakran összetéveszti őket a csíkoshasú tonhalakkal, amelyek a konzervgyártás leggyakoribb célpontjai.
Greenpeace a weboldalán elindított egy olyan kampányt, hogy az oldalon lehetőséget biztosított arra, hogy minden érdeklődő küldjön be egy tonhalmentes receptet egészen addig, amíg a vállalat úgy nem dönt, hogy felelős tonhalfogásba nem kezd. - nyilatkozta Sarah King.
A paródia weboldalon a Greenpeace közzétett egy olyan adatot, hogy az erszényes kerítőhálós halászat, amely még halcsalogató rendszert is használ, annyi nem kívánt fogást eredményez, amellyel nagyjából 1 milliárd tonhalas konzervet meg lehetne tölteni évente. A nagytávolságú halászat még több nem kívánt fogást eredményez. Ezekre az eredményekre felhívva a hangsúlyt a Greenpeace lecserélte a Clover Leaf logo alatti jelmondatot, „Love the taste every time” („Szeresd az ízt minden alkalommal”), „Taste the waste every time”-ra („Kóstold meg a pusztítást minden alkalommal”).
A Greenpeace aktivistái Clover Leaf dolgozónak öltözve Montreal és Vancouver üzleti negyedeiben elkezdtek osztogatni üres tonhalas dobozokat, amelyen a Clover Leaf vállalat tonhal halászatának a tengerekre gyakorolt pusztító hatásai olvashatóak, és persze megtalálható rajta a paródia weboldal címe is. A dobozon látható még egy tengeri teknős is egy horoggal a szájában, és egy négylevelű lóhere a doboz hátulján.
Az ilyen nagyvállalatoknak jó útra kell térniük, és meg kell mutatni a fogyasztóknak, hogy mennyire komolyan veszik a fenntarthatóságot. A Clover Leaf-nek is követnie kell azt a példát, amelyet már több nagyobb vállalat elkezdett, hogy tonhalzsákmányolásuk minél inkább fenntartható és igazságos legyen.
A Greenpeace legutóbb felállított 14es rangsora a legnagyobb tonhalkonzerv forgalmazó cégekről is jól mutatja, hogy a Clover Leaf nincsen egyedül a romboló halászatot folytatók között: a kiskereskedelmi forgalomba kerülő tonhalak nagy része nem fenntarthatóan kerül kifogásra. Amióta megjelent a Greenpeace ranglistája, több cég is elkezdett dolgozni a változtatásokon, beleértve a Clover Leaf versenytársait is. A Greenpeace ezen munkája csak egy része a nemzetközi kampányának, amellyel a legnagyobb tonhal-forgalmazó cégeknek szeretnének üzenni. Az Egyesült Királyságban már sikerült meggyőzni a legnagyobb céget, a Princest, és elkezdődött az önkéntes alapon működő jelölési rendszer, amely által a vásárló tájékoztatást kap arról, hogy az adott termék halcsalogató rendszer használata nélkül származó fogásból készült, vagy éppen horgászbottal és horoggal lett fogva. A Greenpeace felhívja a Clover Leaf figyelmét az alábbi módszerekre, és hogy fejezze be a vörös listán szereplő sárgaúszójú tonhal forgalmazását.