Arin de Hoog - 2013. június 21.
Cannes és a Greenpeace általában nem illenek össze. Ebben az évben azonban a Greenpeace a nyári film- és sajtófesztiválról híres délfrancia városban mutatta meg magát. A Greenpeace nem vonult fel- és alá a Fesztiválpalotában és egy elegáns bűvész-mutatvány szerű felvonulásban sem jelentünk meg felcserélve az Arany Pálmát a Nyilvánosság Szeme díjunkkal. Az az igazság, hogy fizikailag ott sem voltunk. De azért - a másokétól eltérő - kreatív győzelmünkkel bizonyítani tudtuk az állításainkat.
A weboldal szerint a Cannes-i Oroszlán Díj egy globális skálán szintjelölő pontja a "kreatív kommunikációban elért kiválóságnak". És tényleg: több mint 34.000 kreatív alkotás a legjobb ügynökségektől, kommunikációs szakemberektől érkezett. Ebben az évben a Jótékonysági, Közegészségügyi, Közbiztonsági és Közvélemény-tájékoztatási terület Bronz Cyber Oroszlán díját az a Greenpeace nyerte, amelyik együtt működött a Hello Monday-jel egy olyan oldal - az intothearctic.gp - létrehozásában, amitől mindannyiunknak tátva maradt a szája.
A díj átvételekor Christian Uhlenfeldt a Greenpeace Nordic vezető kreatív munkatársa a következőket mondta: "Teljesen ledöbbentett bennünket az érzékenység és az elismerés mind a közvélemény mind a szakma részéről. A tegnap esti díjtól és a publicitástól, amit generál azt várjuk, hogy még több ember csatlakozzon az amúgy is növekvő mozgalomhoz és tudja meg, hogy mi történik most az Északi Sarkkörön és milyen veszélyek fenyegetik a régiót".
A Greenpeace dániai szervezete örül ennek a győzelemnek, de a világ egy más területi szervezeteinek is van okuk az ünneplésre. A Toxikus Nyaralások Utazási Irodájától (Toxic Tour Travel Agency), amit tavaly indított el a Greenpeace mexikói szervezete, most tudtuk meg, hogy két oroszlánt is elnyertek. A Promo in Activation (Tevékenység-reklámozás) kategóriájában – a Circus DF mellett - kaptak egy bronzoroszlánt a környezeti PR (Environmental PR) kategóriájában, és egy még nagyobb elismerést, az aranyat is.
A vízszennyezéses kampány munkatársa, Pierre Terras vette át a díjat: "A Toxikus Nyaralások Utazási Irodájával a mexikói vízszennyezés szörnyű helyzetével kapcsolatos ismereteket tudunk átadni. Ez az aranyérem nagy elismerése a kreatív munkának Mexikóban, de ettől még sajnos a folyamatos toxikus ipari szennyezések még fenyegetik a közösségeket és a vízforrásokat az egész déli féltekén."
Tavaly a Greenpeace a DDB Paris segítségével elnyerte az Ezüst cyber oroszlánt és több Bronz rádió oroszlánt is. 2011-ben ezüst oroszlánt kaptunk az illusztrációkért. 2009-ben egy bumerángot ábrázoló kép nyerte el az outdoor arany és egy bronz sajtódíjat. Valójában az Advertolog szerint a Greenpeace sok területről kapott elismerést többféle problémakörben 1987 előtt Cannesban.
Ki győzött 1987-ben?
Egy erős, időtlen kisfilm az atomenergia ártatlan áldozatairól David Bailley rendezésében.
Közben a jövőre nézve a Greenpeace-nél a gondolkodók továbbra is arra hajtanak, hogy megtalálják az új, kreatív és hatásos módjait az információ továbbításának. Díjat nyerni nagy dolog, de a cél mindig az emberek életének a megváltoztatása. Díjak Cannes-ból ide vagy oda, nem végezhetjük a munkánkat csak a saját kedvünkre.
fordította: Margit