Az orrunk előtt van, de számunkra már teljesen természetes az a vizes pohár, amely majdnem minden műsorvezető mellett megtalálható a tv-ben. Ez szúrt szemet 2007-ben az Ecopop elnevezésű zöld marketinges cégnek és ebből építettek fel egy elképesztő gerilla kampányt. Adott egy pohár víz, mely bizonyos országokban életeket is menthet és a cél, hogy rádöbbenjünk minden 15. másodpercben szomjan hal egy gyermek földünkön.
Sokunk számára érthetetlen, hogy lehetséges ez hiszen Földünk kétharmadát csak víz borítja. De a probléma ott kezdődik, hogy ennek mindössze 1 százaléka édesvíz. A helyzet pedig folyamatosan romlik, az aszályoknak, a növekvő népességnek, és a pazarló életmódnak köszönhetően. Fel sem tűnik számunkra, hogy ami nekünk alapvető és könnyen hozzáférhető a szegényebb országokban milyen luxus. Tény, hogy a lakosság 1/7-nek nincs lehetősége tiszta vizet fogyasztani és, hogy 6000 gyermek hal szomjan NAPONTA, mert nem jut tiszta vízhez.
Az Ecopop és a Music is Life 2007-ben rendkívül kreatív kampányukkal erre a korántsem egyértelmű problémára próbálta felhívni az emberek figyelmét. A reklám lényege, hogy egy 12 év körüli fekete fiú különböző élő műsorokba rohan be és szó nélkül megissza a műsorvezetőknek kikészített pohár vizet. A jelenet természetesen megrendezett volt és a műsorvezetők is tudtak róla, de a nézőket napokig meghagyták abban a hitben, hogy itt egy meglepő és váratlan incidens történt.
Az érdeklődés hatására végül persze felfedték a kampányt és annak célját, de a nagy feltűnést keltő jótékonysági akció majdnem 2 millió eurót gyűjtött össze a szegények számára. A Music is Life nevű szervezet ahelyett, hogy óriási pénzeket fizetett volna egy 30 másodperces reklámért, potom összegért 1 másodpercnek köszönhetően milliókat gyűjtött össze a szegények számára.