Greenpeace Magyarország

A Greenpeace Magyarország politikailag és anyagilag független környezetvédő szervezet, része a több mint 55 országban jelen lévő Greenpeace-irodák hálózatának.

Látványos, bátor és békés eszközökkel hívjuk fel a figyelmet a környezeti problémákra, és azok megoldásaira. Egy élhető és békés jövő érdekében dolgozunk itthon és a nagyvilágban.

Függetlenségünket és szabadságunkat az biztosítja, hogy nem fogadunk el támogatást államoktól, politikai pártoktól és cégektől. Működésünk kizárólag olyan magánszemélyek adományainak köszönhető, mint te!

Munkánkat a http://greenpeace.hu/tamogass oldalon keresztül támogathatod. Adószámunk: 18178883-1-42. Köszönjük!

Friss topikok

Egy igazi, zöld gerilla kampány

2010.09.13. 08:40 LED

Az orrunk előtt van, de számunkra már teljesen természetes az a vizes pohár, amely majdnem minden műsorvezető mellett megtalálható a tv-ben. Ez szúrt szemet 2007-ben az Ecopop elnevezésű zöld marketinges cégnek és ebből építettek fel egy elképesztő gerilla kampányt. Adott egy pohár víz, mely bizonyos országokban életeket is menthet és a cél, hogy rádöbbenjünk minden 15. másodpercben szomjan hal egy gyermek földünkön.

 

Sokunk számára érthetetlen, hogy lehetséges ez hiszen Földünk kétharmadát csak víz borítja. De a probléma ott kezdődik, hogy ennek mindössze 1 százaléka édesvíz. A helyzet pedig folyamatosan romlik, az aszályoknak, a növekvő népességnek, és a pazarló életmódnak köszönhetően. Fel sem tűnik számunkra, hogy ami nekünk alapvető és könnyen hozzáférhető a szegényebb országokban milyen luxus. Tény, hogy a lakosság 1/7-nek nincs lehetősége tiszta vizet fogyasztani és, hogy 6000 gyermek hal szomjan NAPONTA, mert nem jut tiszta vízhez.

Az Ecopop és a Music is Life 2007-ben rendkívül kreatív kampányukkal erre a korántsem egyértelmű problémára próbálta felhívni az emberek figyelmét. A reklám lényege, hogy egy 12 év körüli fekete fiú különböző élő műsorokba rohan be és szó nélkül megissza a műsorvezetőknek kikészített pohár vizet. A jelenet természetesen megrendezett volt és a műsorvezetők is tudtak róla, de a nézőket napokig meghagyták abban a hitben, hogy itt egy meglepő és váratlan incidens történt.

Az érdeklődés hatására végül persze felfedték a kampányt és annak célját, de a nagy feltűnést keltő jótékonysági akció majdnem 2 millió eurót gyűjtött össze a szegények számára. A Music is Life nevű szervezet ahelyett, hogy óriási pénzeket fizetett volna egy 30 másodperces reklámért, potom összegért 1 másodpercnek köszönhetően milliókat gyűjtött össze a szegények számára.

 


2 komment

Címkék: videó gyerekek akció víz nemzetközi

A bejegyzés trackback címe:

https://greenpeace.blog.hu/api/trackback/id/tr502286379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása