A Facebook nemrég elindított egy hivatalos „zöld” oldalt, bemutatva ezzel, hogy mit tesznek annak érdekében, hogy környezettudatosak legyenek – az adatközpontjaik energiahatékonyságától az irodáikban található víztakarékos WC-jükig.
Ezek a kezdeményezések mind szépek és jók, de őszintén szólva többet vártunk volna egy ilyen internetes nagyágyútól. Azt akarjuk, hogy a Facebook mondjon le a szénenergia használatáról és a továbbiakban megújuló energiát vásároljon, azt népszerűsítse.
Tapasztalt újságírók és bloggerek szintén nem vették be ezt a próbálkozást. „A Facebook leverte a gyenge zöld támadást” címmel Ucilia Wang (GigaOM) írt cikket a témában. „Már korábban is mondtuk, és most megint megtesszük: A Facebook többet tudna tenni, zászlóshajója lehetne a megújuló energiának és annak a folyamatnak, hogy a tiszta energia olcsóbbá váljon” – írja.
Időközben Párizsban a The New York Times nemzetközi kiadásában megjelent egy cikk a kampányunkról, megerősítve, hogy az internetes cég elterelő hadműveletei nem sikerültek.
Több mint 600,000 ember – majdnem mind tagjai a Facebook-közösségnek – csatlakozott a kampányunkhoz, mióta felszólítottuk a céget, hogy váltson zöldre. Még mindig lehet csatlakozni! Vegyük rá a vállalatot, hogy a megújuló energiát támogassa a szén helyett! Csatlakozz a kampányhoz itt.
A Facebook új zöld oldala szerint: „Csak egy bolygónk van. Tegyünk meg mindent, hogy megvédjük.” Remélhetőleg az oldal - és az energiatakarékos kezdeményezések, amiket tartalmaz – egy jel arra vonatkozóan, hogy a vállalat kezdi komolyan megfontolni a környezetre gyakorolt hatását. De mikor kötelezi végre el magát a Facebook, hogy abbahagyja a szennyező szénenergia használatát?