2008. novemberében a Veszprém-Szentkirályszabadjai repülőtér tulajdonosa, a BudaWest Zrt. engedélyt kért a kifutópálya 2500 méterrel való meghosszabbítására, és a nemzetközi kereskedelmi repülőtér kiépítésére. A beruházás több környezetvédelmi szempont szerint is enyhén szólva kivetnivalót hagy maga után. Egy kicsit érdemes elgondolkodni azon, milyen lenne egy Natura 2000 területen lévő, Balaton tó fölött meghúzott fel- és leszálló repülőfolyosóval rendelkező nemzetközi repülőtér. Ám a lakosság, a civil- és zöld szervezetek és az érintett városok jegyzőinek összefogása eredményeként a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség az engedélykérelmet elutasította másodjára is.
A Közép-dunántúli KTVF elsőfokú elutasító határozata ellen a beruházó természetesen fellebbezett. A probléma az volt, hogy a határozat olyan okokat jelölt meg, amelyek elsősorban formai és eljárási okok, nem pedig megalapozott környezetvédelmi szempontok. Így a fellebbezés utáni korrigálás veszélye továbbra is fennállt. Ám a Kelet-Balatoni Légtérvédő Egyesület javaslatára több civil egyesület is benyújtotta szakmai fellebbezését, immár súlyosabb kizáró okokkal. A beruházás környezetkárosító hatását megállapították mind levegőtisztaság-, föld-, víz-, élővilág- és zajvédelmi szempontból. Kizáró okként lehetett értékelni a két érintett település (Balatonfüred és Balatonföldvár) jegyzője által kiadott elutasító szakhatósági állásfoglalását is. A felhozott szempontok alapján a felügyelőség ismét megtagadta az engedély kiadását. Reménykedjünk, hogy ezt már nem fogja újabb fellebbezés követni
Az említett eset is azt igazolja, hogy a ilyen ügyekben érintett lakosságnak ismernie kell a jogait és meg kell tanulnia azok megfelelő alkalmazását is. A civil szervezetek pedig olyan erőt képviselnek, amivel mindenképpen számolni kell.