A gdanski Port Service nevű cég akkor került a sajtó és a Greenpeace figyelmének középpontjába, mikor a cégen keresztül 2011-ben több mint tízezer tonna veszélyes hulladék érkezett Ukrajnából Gdansk kikötőjébe. Nagyjából egy évvel ezelőtt a Greenpeace szakértői a kikötőbe utaztak, hogy vizsgálatokat végezzenek a veszélyes hulladékok tárolása kapcsán. A fogadott látvány elszomorító volt: szakadt nejlonzsákokban, a Balti-tenger partjaitól alig 50-60 méterre tornyosultak a már évtizedekkel ezelőtt betiltott olyan rendkívül mérgező szerek, mint a DDT és HCB. (A nagy mennyiségekben talált HCB, vagy hexaklórbenzol korábban elterjedt növényvédő szerként volt használatos, azonban a hetvenes években felismerték, hogy kedvezőtlen hatást gyakorol mind a környezetre, mind pedig az emberi szervezetre egyaránt, így a legtöbb országban betiltásra került ez a szer. A nehezen lebomló szerves szennyezőket korlátozó Stockholmi Egyezmény tiltja a HCB gyártását és forgalmazását.) A vizsgálatokban részt vett a magyar Greenpeace irodától Simon Gergely is, aki tavaly egy blogbejegyzésben osztotta meg ottani tapasztalatait:
Az azóta eltelt egy év alatt szerencsére az eset nem állt meg az egyszerű felháborodás szintjén, a jogi következményei példaértékűek kell hogy legyenek. Ott kezdődött az egész, hogy az eset után Krzysztof Pusz-t, a Port Service elnökét elbocsátotta a Blum Gruppe tulajdonosi csoport vezetősége, és helyét Soren Blum, a Blum Gruppe alapítójának fia vette át. A korábbi elnök nem úszta meg ennyivel az ügyet, a környezet veszélyeztetése kapcsán felelősségre is vonták, tettéért a bíróság előtt kell számolnia. Innen Magyarországról szemlélve az esetet szinte hihetetlennek tűnik, hogy nemcsak a céget rángatták elő, hanem az ügyben illetékes tartományi Környezetvédelmi Felügyelőséget is. A felügyelőség vezetőségének egy tagja sem úszta meg: a teljes menedzsmentet elbocsátották.
A Port Service jelenleg már nem képes akkora üzletet csinálni az illegális veszélyes hulladék tárolásából, mint tette ezt korábban. Mindez nemcsak annak köszönhető, hogy a helyi környezetvédelmi felügyelőség most már árgus szemekkel figyeli a tevékenységét (A megfigyelések során beleakadtak újabb olyan szabálytalanságokba, melyekért a cégnek ismét a bíróság előtt kell felelnie.), hanem a Nemzeti Környezetvédelmi Iroda is korlátozza a cég a tevékenységét. Legutóbb visszavonta azt a döntését, hogy engedélyezi a Port Service-nek újabb négyezer tonna veszélyes hulladék Ukrajnából történő importálását. A gdanski államügyészség sem hunyja le szemét az eset kapcsán, vizsgálatokba kezdtek, melynek következményei újabb büntetések lehetnek.