A globális divatruhaipar 10%-a már elkötelezte magát a mérgező vegyi anyagok kivonása mellett. És nélküled ez a szám ma is nulla lenne.
Erre képes több százezer ember, ha összefognak abban a hitben, hogy a divatnak méregmentesnek kell lennie – és természetesen ha veszik is a bátorságot, hogy cselekedjenek. Így a mai napon a Greenpeace a „Detox-kifutó” (Detox Catwalk) online platformjának már a második kiadásával állhatott elő. Ebben bemutatjuk a kampányhoz csatlakozott 18 cég előrehaladását a méregtelenítésben. A te kedvenc márkád is ott van a valódi méregtelenítők között?
Szennyvizeiket megtisztító gyárak, paradigmaváltást emlegető sportruházati márkák: a tömegek ereje által működtetett Detox-kampány a teljes beszállítói láncra óriási hatással van. Európai, mexikói, indonéziai, Fülöp-szigeteki és kínai kampányfelelőseink egyaránt szemtanúi annak, ahogy a szabályozás és a törvényhozás fogaskerekei lassan csikorogva beindulnak.
Az eredményt magad is láthatod itt.
Mindez ugyan hatalmas előrelépés, de azért a vízszennyezés nem szűnt meg egyik napról a másikra. Vegyük például Kínát, ahol a városok felszín alatti vízkészleteinek 64%-a súlyosan szennyezett; vagy Indonéziát, ahol a főváros folyójába ömlő szennyvíz 80%-a származik a textiliparból.
Csatlakozz te is a Detox-kampányhoz, légy részese a divatot átíró történetnek! Ha csupán 4 év alatt ilyen eredményre vagyunk képesek, akkor képzeld csak el, hova juthatunk 2019-re!