A Greenpeace felháborítónak tartja, hogy ez Európai Unió halászati miniszterei inkább a nagy halászati ipar rövidtávú gazdasági érdekeit szolgálja ki, ahelyett, hogy az európai vizek halállományainak és halászatainak a helyreállítását segítené elő.
Az Európai Unió halászati flottájának nagy része már most is 2-szer 3-szor annyi halat képes zsákmányolni, mint amennyi fenntartható lenne, de a miniszterek a mai luxemburgi ülésen jóváhagyták azt, hogy újabb támogatásokat pumpáljanak a hajófelújításokra és a motorfejlesztésekre.
Saskia Richartz, a Greenpeace Európai Uniós irodájának a halászati programvezetője az alábbit közölte: „Már jelenleg sincsen annyi hal, amennyi a meglévő hajók számára elegendő lenne, ezért semmi értelme további támogatásokat adni az Unió így is túlméretezett hajóflottájának. Az adófizetők pénzének ilyetén való elvesztegetése szinte már nevetséges. Ez olyan, mintha fizetnénk valakinek azért, hogy raboljon ki minket. A legrosszabb az egész dologban, hogy a legtöbb támogatást a nagyipari halászflották fogják benyelni, akik amúgy is a legnagyobb károkat okozzák a tengerekre, és a fenntarthatóan halászóknak nem fog jutni belőle. Az adófizetők pénzét hasznosabb lenne a tengeri élővilág megőrzésére, a halállományok felmérésére és a halászhajók szigorúbb ellenőrzésére fordítani.
A tervek szerint olyan megegyezés születhet a miniszterek között, mely szerint támogatások lesznek igényelhetőek a hajófejlesztésekre, új motorok vásárlására és kártérítésben részesülnek azok a halászok is, akik bevételtől esnek el a túlhalászott állományok következményeként ideiglenesen bezárt halászati területek miatt. Több ország pedig új hajók építésére is vehet fel majd támogatást. Várhatóan a hajóleépítési támogatás is meg fog maradni a jövőben. A Greenpeace szerint ez csak abban az esetben működne, ha olyan hajók vennék igénybe, amelyek a flotta legkárosabb legtúlméretezettebb tagjai, és azok a halászok, akik ilyen támogatásban részesülnek, azok ne vehessen fel új hajó beruházására támogatást.
Egy frissen napvilágra jutott adatok szerint 1994 és 2006 között a távoli vizeken halászó hajók modernizálására felvett támogatásoknak a 83%-át Spanyolország, 8%-át Franciaország, 4%-át Portugália, 3%-át Németország, 0,1%-át pedig Nagy-Britannia kapta.